NABÓR WNIOSKÓW O PRZYZNANIE DOTACJI NA POKRYCIE BIEŻĄCYCH KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ MIKRORZEDSIĘBIORCY/MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY

Print Drukuj
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pleszewie ogłasza nabór wniosków na dotacje dla mikro i małych przedsiębiorców o której mowa w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID19 (Dz. U. 2021 poz. 371) na zasadach określonych w art. 15zzeustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. 2020 poz. 1842, z późn. zm.)
 
od dnia 28 lutego 2021 r. do dnia 31 maja 2021 r.

Wnioski o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl,  do Powiatowego Urzędu Pracy w Pleszewie pod warunkiem, że jest on właściwym terytorialnie ze względu na siedzibę mikro i małego przedsiębiorcy, po uruchomieniu przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii elektronicznego formularza wniosków, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
 
Złożone dokumenty zostaną rozpatrzone pod kątem formalnym i merytorycznym.
Nie będą rozpatrywane wnioski  złożone w wersji papierowej, nieopatrzone wymaganym podpisem lub złożone na niewłaściwym formularzu wniosku.
Stąd też Powiatowy Urząd Pracy w Pleszewie przed złożeniem wniosku rekomenduje zapoznanie się z ZASADAMI UDZIELANIA DOTACJI DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW OKREŚLONYCH BRANŻ NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA.
  
Powiatowy Urząd Pracy w Pleszewie nie ponosi odpowiedzialności za awarie platformy praca.gov.pl, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

O dotację mogą ubiegać się mikro i mali przedsiębiorcy:
  • którzy na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami należącymi do jednego z 48 kodów PKD (tabela w zasadach). Zgodnie z § 7 ust. 2 rozporządzenia oceny spełnienia warunku w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 30 listopada 2020 r. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie nie będą uwzględniane.
     
  • których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40%  w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub we wrześniu 2020 r. Przykładowo, jeśli miesiącem składania wniosku jest marzec 2021 r., to miesiącem poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku jest luty 2021 r., zaś miesiącem względem, którego następuje porównanie przychodów - styczeń 2021 r. (miesiąc poprzedni względem miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku) lub luty 2020 r. (miesiąc analogiczny w roku poprzednim względem miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku) lub wrzesień 2020 r.,
     
  •  którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 listopada 2020 r. - Dodatkowo działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.

Dotacje dla mikro i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. 
O dotację będzie mógł ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawieart. 15zze4 ustawy.
Ale uwaga, nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów, co podlega kontroli w okresie 3 lat od dnia udzielenia dotacji.
 
UWAGA!!! Dotacja może być przyznana przedsiębiorcy więcej niż jeden raz.

W odniesieniu do kodów 47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 91.02.Z łączna liczba dotacji z obydwu rozporządzeń (rozporządzenia z dnia 19 stycznia i rozporządzenia z dnia 26 lutego), jaka może być przyznana wynosi 2.

Dla pozostałych kodów wymienionych w rozdziale 3 rozporządzenia łączna liczba dotacji z obydwu rozporządzeń (rozporządzenia z dnia 19 stycznia i rozporządzenia z dnia 26 lutego), jaka może być przyznana wynosi 3.

W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację.
 
Szczegółowe informacje udzielane są od godz. 730 do godz. 1530 pod specjalnie uruchomionym
numerem infolinii dotacyjnej 517 255 350 lub pod numerem 627427-425, wew. 275,276,277.

Załączniki

Rozp_rozdz.3_zasady_udzielania_dotacji_dla_mikro_i_malych_przeds_v2_28.02.2021
Rozp_rozdz.3_zasady_udzielania_dotacji_dla_mikro_i_malych_przeds_v2_28.02.2021.pdf 287 KB
Informacje o publikacji dokumentu