Aktualności

Warsztaty Od pomysłu do biznesu

Masz pomysł na biznes, ale nie wiesz od czego zacząć?

W Punkcie dla Biznesu pomożemy Ci zrobić pierwszy krok.

Zapraszamy na praktyczne warsztaty Od pomysłu do biznesu wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem dofinansowania na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej z Powiatowego Urzędu Pracy w Pleszewie. W programie m.in.:

-omówienie najważniejszych zasad ubiegania się o dofinansowanie na rozpoczęcie własnej działalności

-prezentacja elementów składowych wniosku o uzyskanie dofinansowania na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej

-zasady realizacji przyznanego dofinansowania.

Warsztaty odbędą się 14 lutego 2024 r. o godz. 10:00.

Zapisy i bliższe informacje pod nr telefonu: 62 7427 425 wew. 263.

Wydarzenie organizowane w ramach Punktu dla Ciebie i Punktu dla Biznesu.

 

 


KFS 2025 Nowości oraz istotne zmiany. Konsultacje i poradnictwo dla pracodawców zamierzających aplikować o środki KFS. Warsztaty praktyczne 3 i 4 luty 2025 r.

Już niedługo ruszamy z naborem na Krajowy Fundusz Szkoleniowy 2025.

A tymczasem przygotowaliśmy dla Was praktyczne warsztaty i konsultacje.
Startujemy już 3 i 4 lutego!
Będziecie mogli dowiedzieć się:
-jakie istotne zmiany zaszły w zakresie Krajowego Funduszu Szkoleniowego
-jakie nowości są przed nami
-jakie nowe priorytety KFS obowiązują w 2025 roku.

Wszystko to omówimy i wyjaśnimy w sposób ciekawy i przystępny dla Was!

Nie czekajcie. Zgłoście już dziś swój udział w naszych warsztatach.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
Będzie ciekawie i praktycznie, a Krajowy Fundusz Szkoleniowy 2025 nie będzie miał przed Wami tajemnic!

Wydarzenie organizujemy w ramach Punktu dla Biznesu.

 


Nowa klasyfikacja kodów PKD 2025

Powiatowy Urząd Pracy w Pleszewie informuje, iż 1 stycznia 2025r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2024r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz.U. poz. 1936). Rozporządzenie modyfikuje katalog kodów PKD i rozszerza go o nowe rodzaje działalności.

Nowa klasyfikacja PKD obowiązuje od 1 stycznia 2025 r. we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Przedsiębiorcy, którzy rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej przed 1 stycznia 2025 r. mają 2 lata na aktualizację kodów PKD przy czym, przy każdej zmianie wpisu, system CEIDG będzie wymagał dostosowania kodów PKD do nowej klasyfikacji PKD 2025.

Wobec powyższego osoby, które w roku 2024 uzyskały z tut. Urzędu środki na podjęcie działalności gospodarczej i będą dokonywać aktualizacji symboli PKD we wpisie do CEIDG zobowiązane są do poinformowania Urzędu o dokonanych zmianach w celu weryfikacji poprawności doboru PKD do rodzaju działalności, na które beneficjent otrzymał dofinasowanie.

Kontakt w powyższej sprawie 62 7427 425 wew. 263

Link do załącznika do Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2024r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) zawierające klucze prześcia PKD 2007 - PKD 2025 znajdziesz tutaj: link

 

​​​​​


Dotacje na podjęcie własnej działalności gospodarczej


Powiatowy Urząd Pracy w Pleszewie ogłasza nabór wniosków na realizację Krajowego Funduszu Szkoleniowego od dnia 10 lutego 2025 r. do dnia 14 lutego 2025 r.

Powiatowy Urząd Pracy w Pleszewie ogłasza nabór wniosków na realizację
Krajowego Funduszu Szkoleniowego

od dnia 10 lutego 2025 r. do dnia 14 lutego 2025 r.

Wnioski można składać w formie:

  • papierowej w siedzibie Urzędu, Punkt Konsultacyjny pokój 16,
  • elektronicznej za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej (EPUAP) lub na adres
    E-mail:
    popl@praca.gov.pl

Wniosek złożony w formie elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu
z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy EPUAP, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

Decyduje data wpływu wniosku. Regulamin

Na potrzeby naboru tworzy się Punkt Konsultacyjny Krajowego Funduszu Szkoleniowego
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pleszewie pokój nr 16. Punkt będzie funkcjonował
od dnia 3 lutego 2025 r. do dnia 14 lutego 2025 r. w godzinach 7.30 do 15.30 lub pod nr telefonu 62 7427 425 wew. 266.

UWAGA!

Wniosek może dotyczyć jednego rodzaju kształcenia ustawicznego.
W związku z tym na każdy rodzaj kształcenia ustawicznego Pracodawca składa odrębny Wniosek.

Wnioski zawierające więcej niż jeden rodzaj kształcenia nie będą rozpatrywane!

Kształcenie finansowane w ramach KFS musi rozpocząć się nie wcześniej niż
17 marca 2025 r. i nie później niż 31 maja 2025 r. jednak nie wcześniej niż po zawarciu umowy z Powiatowym Urzędem Pracy w Pleszewie.

Kształcenie w ramach KFS musi zostać zakończone do 30 listopada 2025 r. (nie dotyczy studiów podyplomowych).

Powiatowy Urząd Pracy w Pleszewie będzie finansował w 2025 r. w ramach limitu podstawowego koszty kształcenia ustawicznego (limit nie dotyczy studiów podyplomowych) maksymalnie w kwocie 4.000,00 zł na osobę, co oznacza, że wartość kształcenia ustawicznego nie może przekroczyć 4.000,00 zł na osobę, w przypadku mikroprzedsiębiorcy (100 % finansowania) a w przypadku pozostałych pracodawców 5.000,00 na osobę (80 % dofinansowania czyli 4.000,00 zł na osobę).

Ustala się limit otrzymania finansowania kształcenia ustawicznego w 2025 r. w ramach jednego naboru ze środków KFS przypadający na jednego Pracodawcę w wysokości:

- do 15.000,00 zł dla mikropodmiotów – zatrudniających do 10 pracowników (wnioskowana maksymalna kwota na kształcenie ustawiczne w przypadku mikropodmiotów 15.000,00 zł),

- do 30.000,00 zł dla małych podmiotów – zatrudniających do 50 pracowników, (maksymalna całkowita wysokość wydatków wskazana we Wniosku - 37.500,00 zł).

- do 50.000,00 zł dla pozostałych podmiotów, (maksymalna całkowita wysokość wydatków wskazana we Wniosku - 62.500,00 zł).

Powiatowy Urząd Pracy w Pleszewie zastrzega sobie prawo zmniejszenia/zmiany kwoty wnioskowanego dofinansowania, w tym wartości kształcenia ustawicznego oraz przeprowadzenia negocjacji.

Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z przyznaniem wnioskowanego dofinansowania.

Przy rozpatrywaniu wniosków Powiatowy Urząd Pracy w Pleszewie będzie brał pod uwagę:

1. Zgodność dofinansowywanych działań z priorytetami wydatkowania środków KFS ustalonymi przez Ministra właściwego do spraw pracy.

UWAGA ! Aby skorzystać ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego musi zostać spełniony co najmniej jeden z priorytetów wydatkowania środków KFS ustalony przez Ministra właściwego do spraw pracy.

2. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego
z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy.

3. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS
w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku.

4. Posiadane przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego.

5. W przypadku kursów – posiadane przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego.

6. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS.

7. Możliwość finansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku,
z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

8. Uzasadnienie celowości kształcenia ustawicznego z KFS.

9. Kolejność wpływu Wniosków nie będzie uwzględniania przy ocenie wniosków.

Minister właściwy ds. pracy określił następujące priorytety wydatkowania KFS w 2025 r:

1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.

BAROMERT ZAWODÓW 2025 - WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE I POWIAT PLESZEWSKI,

2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie
z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej
i wspierania integracji w miejscu pracy.

5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych
i opiekuńczych.

8. Rozwój umiejętności cyfrowych.

9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.


DOKUMENTY DO POBRANIA
​​​​​​

Załączniki

wniosek 2025
wniosek 2025.pdf 901 KB
zał nr 1 ośw beneficjent
zał nr 1 ośw beneficjent.pdf 385 KB
zał nr 2 ośw de minimis
zał nr 2 ośw de minimis.pdf 215 KB
zał nr 3 formularz informacji pomoc de minimis rozporzadzenie 2024
zał nr 3 formularz informacji pomoc de minimis rozporzadzenie 2024.pdf 1257 KB
zał nr 4 ośw o 20_i faktura
zał nr 4 ośw o 20_i faktura.pdf 130 KB
zał nr 5 wykaz osób
zał nr 5 wykaz osób.pdf 133 KB
zał nr 6 realizator
zał nr 6 realizator.pdf 172 KB
zał nr 7 program kształcenia
zał nr 7 program kształcenia.pdf 296 KB
zał nr 8 harmonogram kształcenia
zał nr 8 harmonogram kształcenia.pdf 122 KB
zał nr 9 zatrudnienie
zał nr 9 zatrudnienie.pdf 145 KB
zał nr 10 ośw o 300
zał nr 10 ośw o 300.pdf 211 KB
zał nr 11 oświadczenie
zał nr 11 oświadczenie.pdf 193 KB
zał nr 12 oferty porównywalne
zał nr 12 oferty porównywalne.pdf 194 KB
zał nr 13 oświadczenie priorytet 1
zał nr 13 oświadczenie priorytet 1.pdf 196 KB
zał nr 14 oświadczenie priorytet 2
zał nr 14 oświadczenie priorytet 2.pdf 137 KB
zał nr 15 oświadczenie priorytet 4
zał nr 15 oświadczenie priorytet 4.pdf 122 KB
zał nr 16 oświadczenie priorytet 5
zał nr 16 oświadczenie priorytet 5.pdf 125 KB
zał nr 17 oświadczenie priorytet 6
zał nr 17 oświadczenie priorytet 6.pdf 129 KB
zał nr 18 oświadczenie priorytet 7
zał nr 18 oświadczenie priorytet 7.pdf 131 KB
zał nr 19 oświadczenie priorytet 8
zał nr 19 oświadczenie priorytet 8.pdf 164 KB
zał nr 20 oświadczenie priorytet 9
zał nr 20 oświadczenie priorytet 9.pdf 129 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display